Метасемантично хиперразширение v. nine11even Печат
Статии - Езотерика
Написано от H.   
Неделя, 23 Декември 2012 08:15

 

0

Започвам тези редове от новото измерение, в което е ветровито, студено и странно напомнящо на гледката от Пловдив, която се разкрива от терасата ми :)) О, почакайте... Това е защото все още сме тук и нищо не се е променило. Хо-хо-хо (без бутилка ром) :)) Но нека оставим hate-a за по-нататъшни времена :)

Настоящият материал не бе предвиждан и не се отнася до деня на големите разочарования, макар да е странно обвързан с него. Защото докато всички се възнасяха в първите часове на 21-ви, аз гледах филм, който отдавна очаквах и се оказа, че е имало защо. Филмът се казва „Upside Down“ и вече може да бъде намерен на blu-ray качество по родните tracker-и, докато в САЩ предстои да излиза тепърва по кината чак през март, 2013 г. Това се дължи на факта, че продукцията е европейска, което автоматично означава малък бюджет, но шанс за не-консуматорски смисъл.

Това, което следва е анализ на филма, което означава много спойлери, което пък предполага гледане на филма first. Продукцията е гениална метафора за описаната преди известно време архетипна история на Циен и Кун и това дефакто се явява продължение на първоначалния материал, без който няма как да разберете този.

 

Настоящето заглавие отново е дело на двама човека и този път нито един от тях не съм аз :) Първата му част е същата като в оригиналния материал и неин автор е мой познат на който посветих самата първа част. Както той самият бе споделил (защото бе открил сам), веднъж приложено, метасемантичното хиперразширение надгражда само себе си отново и отново до безкрай. Метасемантично хиперразширение на метасемантичното хиперразширение (в период). В един момент то просто спира да бъде назовавано, защото терминологията не може да го обхване.

„Nine11even“ е подходящото допълнение в заглавието на този материал-продължение и е дело на човека, който откри модела с диагоналите в първа част. Той ми каза, че тази дума е неизползван досега search-string в Google, което на практика я прави нов термин, който тепърва ще предизвиква нови вълни от синхроничности. It’s a new form of neutral magic. С удоволствие ще наблюдавам как потока от съзнание ще продължи своето съществуване сам, след неговото създаване. Мисля, че само ние двамата разбираме типа удоволствие, което предизвиква всичко това :)


Темата на настоящият текст обаче е филмът „Upside Down“, който препоръчвам на всички читатели на сайта да гледат, защото наистина е различен опит. Факт е, че има какво да се желае, но смятам, че начинания като това трябва да бъдат поощрявани в днешните времена на творческо безсилие.

Ще бъде много по-добре да гледате филма преди да прочетете този текст, за да схванете сюжета по свой собствен, необременен от моя филтър начин, и след това да хвърлите поглед на настоящия анализ ако имате желание.


Лично за себе си усетих, че проекта ще е нещо различно още преди няколко месеца на ниво трейлър:



Free Joomla Extensions


След това видях и плаката, който по вибрация някак напомня на логото на Издателството ни (а както виждате руския вариант на заглавието е близко и до името ни) и вече бях сигурен, че ще има нещо за мен. Въпреки всичко обаче, не очаквах да има чак толкова много за мен, колкото се оказа, че има в действителност.

 

2

 

Важно е да отбележа, че горното се явява руската версия на плаката (защото в създаването на филма има руска връзка на ниво продуцент) и е по-скоро alternative poster, което разбрах чак след като гледах филма, когато и открих основния плакат на продукцията.

 

2.1

 

Тази хронология на случване бе от значение лично за мен и ще стане ясно „защо“ малко по-надолу, когато говоря за самия официален плакат. Първо обаче нека минем през самия филм, както се случи и при мен.


Upside Down“ е вечната тривиална история за невъзможната любов, разказана по иновативен начин.

Сюжетът ни отвежда в слънчева система с двойна гравитация. Две планети-близнаци се въртят заедно около едно слънце, но всяка от тях има своя собствена гравитация.


3

 

В реалността на филма, светът изглежда по долния огледален начин, без горния свят да е точно огледално отражение на долния:

 

4

 

Поради особената гравитация в тази вселена на този свят е възможно да паднеш нагоре и да се качиш надолу.

Още на този етап от въведението във филма ми стана ясно, че съм попаднал на мястото си за пореден път.

С развитието на сюжета, зрителя си дава сметка (макар да не е казано в прав текст), че пространствата на небето и земята не са ясно маркирани и рамкирани. За „горния“ свят небето се явява „долния“ свят, а за „долния“ свят небето е „горния“ свят. Небето и земята в тази вселена са въпрос на гледна точка, което за пореден път тази година задейства много мощно архетипите на Циен (небе) и Кун (земя). Самият филм се свежда изцяло до взаимодействията между Циен и Кун, които на човешко ниво са пренесени от образите на главните герои. Имаме мъжкият главен герой, архетипен представител на Циен, който се казва Адам. Имаме и женският образ – Кун и тя се казва Еден (за тези, които не знаят английски името означава „рай“ и се ползва като нарицателно за старозаветната райска градина). Разбира се това не са имена избрани на случаен принцип, а много конкретна и умишлена постановка, в която библейската метафора е може би последна по важност за нас, но е удобен лост, с който могат да бъдат обяснени по-високите смисли на сценария.

Което навежда на мисълта за постоянния (привиден) когнитивен дисонанс, с който са изпълнени метафорите на филма, от които имената на главните герои са само част.

Както вече споделих, през цялото време зрителя остава с объркано усещане за това, кое е земя и кое е небе, защото те зависят единствено от чия гледна точка се развива действието – тази на Адам, или тази на Еден. Хората с линейно мислене ще търсят да изяснят този проблем докрай, без да разберат, че и двете съдържат характеристиките на небето и земята, точно както и Циен, и Кун се случват от 9 до 11 ч.! Всичко това ни казва отново, че горе и долу, добро и зло, полезно и вредно са въпрос на гледна точка и се самосъдържат едно в друго. Нещо повече – те не могат едно без друго, защото нищо не може да съществува бивайки чист ян или чист ин. Самата платформа е дуална и технически не може да поддържа чиста есенция от даден поляритет. Затова и символа на ин и ян е точно такъв какъвто е – с частица черно в бялото и частица бяло в черното, показвайки ни по този начин, че дуализма го има, защото е активно движение на двата типа потоци на съзнание.


23.002

 

Харесвам конкретния горен rendition на символа, защото автора му е сложил допълнителна лека черна сянка в долната бяла половина и една „бяла сянка“ в горната черна половина. Мисля, че процеса по „хвърлянето на сянка“ е основен процес, чрез който двете полярности текат, взаимодействат и рефлектират една върху друга, с което поддържат шахматната матрица, но на този етап не мога да го формулирам по-добре на вербално ниво, за да бъде разбрано ясно от всички... Въпреки това ще има хора, които ще разберат какво имам предвид на интуитивно ниво.


На един по-прозаичен план, мъжкия герой във филма, Адам, корелира с един от най-древните архетипи в човешкото съзнание – на библейския Адам, който е първият човек на земята. Еден пък, прави връзка с божественото, защото името й означава „рай“ – пространство, което по традиция свързваме с небето, с възвишеното, с още непостигнатото и неземното. Отново имаме линейно объркване, защото мъжкия персонаж би следвало да бъде Циен, небе – т.е. идейния носител, който е заложен в името „Еден“ (дадено в случая на женския образ обаче), а Кирстен Дънст, логично трябва да бъде Кун, земя – т.е. архетипа, който е вложен в името „Адам“.

 

5

Еден, в уникална директна сцена от филма, в която виждаме буквално триграмата Кун нарисувана на лист зад гърба й. Кадър, който бях пропуснал и ми бе подсказан от човека, който видя връзката с диагоналите в първата статия. Този кадър ни дава твърда основа, върху която може да се твърди, че създателите на филма знаят прекрасно какво правят и какъв символизъм влагат в нещата.

 


Привидният когнитивен дисонанс е подсилен от факта, че светът на който принадлежи Адам е този, който тъне в нищета, този който се сблъсква с чисто земните нужди, а света на Еден е онзи на изобилието – качество характерно за небесните реалии. В същото време имаме двойно отрицание, защото бедния свят по-скоро въплъщава образа на доброто (Циен), а богатия – на злото (Кун), ако го тълкуваме по линейно-традиционен начин. Т.е. – виждаме много смисли проектирани на кръст, като мултиплициращи се едно в друго огледала.


За мен обаче, факта, че класическата формула не е спазена придава още по-голям чар и смисъл на нещата, макар да знаем, че на ниво Холивуд (въпреки че филма не е холивудски) доста често има умишлени подобни архетипни замени с цел именно когнитивен дисонанс на подсъзнателно ниво. Истината е, че от перспективата от която вече гледам на нещата, това не е проблем за мен и не намирам смисъл да дълбая в конспиративна посока по този повод. Това, което много хора, които не са се интересували от И-дзин, даоизъм и китайското мислене като цяло не разбират е, че Циен и Кун са идеи, а не рамкирани полярности.

 

Макар гледано идеалистично Циен да е пълен ян, а Кун пълен ин, те не са конкретности, а метафори, които ВЪПРЕКИ това обаче имат много специфични проявления, които (понякога) взаимодействат с физическата ни вселена. Това е трудно да се обясни с думи.

 

Можете да мислите за това по следния начин: в древните митологии има добри и зли богове – всички те са нефизически и принадлежат образно казано на един свят отвъд земния, защото всичко нематериално е една идея по-висше от земното. Те са Циен по природа, но демоните (например) са Кун по качество и проявления. Те принадлежат на Циен като категория, но характеристиките им са на Кун. Това на практика позволява безкрайни вариации в проявлението (макар според И-дзин да са само 64) и е начина по който реалността работи. Тя никога не е еднозначна и еднофасетна. Тя е мултиконтекстуална. Адам и Еден са проявленията на Циен и Кун и макар да са проявления „на кръст“, те остават Циен и Кун като категории.

 

Ако сте разбрали, че Циен и Кун са общоаспектни символи (и дори взаимозаменяеми на дадено ниво), а не конкретни смисли, можем да продължим нататък със сюжета на филма, защото колкото повече го гледате, толкова повече ще разбирате, че Циен и Кун са постоянно плаващи концепции в сюжета, което прави филма велик, защото такава е истината и в реалността.


Една от интересните концепции залегнали в сценария е за т. нар. „inverse matter“, която в българските субтитри е преведена като „обратна материя“, което за мен не изразява добре заложената в идеята архетипност. Едни по-адекватни (но по-неблагозвучни) варианти за превод за мен биха били „обратнопропорционална материя“ и дори „опъчна материя“ (от „наопаки“). Съзнавайки обаче, че нито един от тези преводи не предават точния смисъл, ще използвам оригинала „inverse matter“ в побългарен вид – „инверсионна материя“.

Инверсионната материя е носителя на архетипните гравитационни характеристики на Циен/Кун-вселените и придава своите качества на техния притежател. В един момент обаче, тя започва да се самоанихилира, което свойство жителите на условния „долен“ свят използват за отопление (понеже „горния“ свят умишлено е направил тока много скъп).

 

6

Адам се отоплява със самоанихилиращи се болтове от „горния“ свят



Това е много добра метафора, как двата вида субстанция могат да взаимодействат помежду си по един временно функциониращ начин. (Това е демонстрирано и по друг начин във филма, когато Адам и Еден използват обратно пропорционалната си гравитация, за да се придвижват в единия от поляризираните светове, давайки им по-голяма подвижност и предимство пред врага. Симбиоза между Циен и Кун.)

 

7 8

 

В крайна сметка обаче – различните субстанции не принадлежат една на друга и при твърде продължителен цялостен контакт в анти-природното пространство за дадения обект – той се саморазгражда. Това е начина по който функционира и самата платформа:

 

23.01

 

На концептуално ниво в Играта дуалността се редува, тече, за да оцелее, защото задържи ли се на едно място – цялата платформа рухва, тя би станала еднородна на дуално ниво. Това не противоречи на твърдението, че полярностите сами по себе си са спрели и са в loop, което е съвсем различно нещо. Те са спрели като менталност, което ги прави нефункциониращи от перспективата на едно по-високо ниво на съзнание (например Баланса), но платформата, която те изграждат заедно никога не е статична в реално време и вътре в самата платформа. Тя е статична на ниво архетип! Ето защо във филма контактът между двата свята е строго забранен и изключително опасен. Двата свята са метафора за Полярностите, които не желаят техните последователи да преминават от другия отбор или да се разбират помежду си. По тази причина двата свята не контактуват на ниво daily basis или 24/7, позволявайки свободен достъп между световете. Влиянието на психиката и идеите на едната полярност (долния свят) са като зараза за другата (горния свят) – и обратно. Нито една от Полярностите в Играта не иска да се промени. Горният свят е свикнал на разкош и не може да живее като Долния, а Долният счита, че има по-висок морал, затова не иска да бъде като Горния. С две думи – Светлата и Тъмната полярност представени чрез метафори във филм.

Това са основните идеи в сюжета и оттук започва и нашата истинска история.


Момче от Долния свят (от перспективата на зрителя изживяващ историята на Адам) се влюбва в момиче от Горния (Еден). Понякога те се срещат тайно от всички (защото ако бъдеш хванат биваш разстрелян на място), като той я придърпва с въже от нейния свят към неговия:


9

 

Тя му носи нарове от горния свят и играе ролята на Висшата жрица за него.

 

10

 

Висшата жрица в Таро стои между един от архетипите на дуалността в Играта – Яхин и Воаз, а зад нея виждаме множество нарове.

 

74

 

Както знаете от хронологията на статиите ми, Яхин и Воаз са свързани с концепцията за порталността. Еден на практика преминава от едно измерение в друго и дарява с нар Адам. Виждаме Еден и в други подобни сцени в нейния свят, в които тя минава между двете колони:


11

Еден преминава през нейното 11:11 – двата чифта черно-бели колони Яхин и Воаз символизиращи самата черно-бяла платформа. Между тях буквално виждаме и самата порта, която е червена, отново връщащо ни на идеята, за тясната взаимовръзка между черното, бялото и червеното (взаимовръзка, която бе обяснена в предния материал). Висшата жрица в Тарото на Райдър-Уейт въплъщава същата идея за 11, черно-бяло и червено (последния от цветовете символизиран от наровете зад нея).

 


За нещастие, Еден и Адам биват хванати и тя пада отвисоко в своя свят, след което губи спомените си за Адам, имайки почти пълна амнезия за общото им минало.

 

12


Тази амнезия е метафорична за плътното й закотвяне към нейния свят, което е ознаменувано от характерното черно-бяло-червено, характерни за 3D-платформата. Това е нейният своеобразен „skyfall“, което е двойна метафора, защото първо имаме падане от небето и второ имаме падане от небето на персонаж, чието име в известен смисъл навява връзки с небе и божествено. Всичко това води до черно-бяло-червено, защото както вече обясних, skyfall-а като концепция води до затвърждаването на самата черно-бяла-червена платформа, както виждаме метафорично изобразено в горната сцена.


Еден започва да ходи на психотерапия, опитвайки се да проумее миналото си за което в момента има само проблясъци. Нейното фрагментиране е ознаменувано от шахматния мотив по стените зад нея:

 

13

 

Тя е в Играта.

Дори буквално, защото 10 години след инцидента, тя се озовава като гост в телевизионна Игра с чернокож водещ отвеждайки ни за пореден път до идеята за черно-бялото естество на Играта:

 

14


Еден рекламира работата на своята компания – Transworld (което си е трансхуманистична пропаганда във филма) в шоуто, като избирайки един победител от 9 възможни участника, който ще заработи в корпорацията на която тя е представител.

 

15

 

В този момент просто знаех със сигурност, че ще избере номер 2 (standing for 9/11), защото целия филм досега сочеше към подобни смисли. Каква бе изненадата ми, когато тя избра номер... 2 :)))))


16

 

Това е много важен момент във филма, не само защото е първата препратка към концепцията за 9/11 във филма, но и защото Адам вижда Еден по телевизията (която допреди това той смята 10 години за мъртва). Той полудява от радост и започва да търси начин да се свърже с нея. Образно казано 9/11 активира Адам да търси отново сливане на Циен и Кун. Той е генератора на този стремеж, защото той е носителя на Циен – активната страна. Нищо, което се случва на земята не е генерирано от самата земя. Земята (Кун), няма генерираща способност, защото тя е приемаща ин-енергия. Активността е винаги у Циен (небе), защото Циен е отдаващата сила ян.

Тук влизаме в главната сюжетна линия, в която виждаме Адам в ролята си на алхимик, който се опитва да намери формулата за вечна младост в своята лаборатория.

 

17

 

Той го изработва от розов прашец – тайна съставка предадена от леля му, в която се крие ключа за анти-гравитацията между световете.

 

18

 

Според сценария, розовите пчели са единствените, които могат да пътуват от единия в другия свят и розовия пчелен прашец е резултат от събирания нектар и от двата свята. Това се случва само на едно място – Sage Mountains или Планината на Мъдреца. Розовият прашец съдържа гравитация и от двата свята, което му придава левитационни качества – също в двата свята и е на практика единственото физическо вещество, което не е подвластно на полярните дуални гравитации, по този начин надскачайки дуалните закони и на двата свята.

Това е невероятно важно на множество нива, като засега ще кажа само, че пчелите наистина имат подобна функция в реалността – те наистина могат да преминават между световете и имат строго определена балансираща функция като част от Планетарния Дух, точно както пеперудите балансират магнитната решетка на Земята пърхайки с крилцата си. Неслучайно пчелата е свещена в почти всички култури.


Адам започва да работи за Transworld – компанията, в която работи Еден, защото само така има шанс да бъде близо до нея. Той не знае, че тя има амнезия и не го помни. Всеки ден той влиза през вход „K“, който както знаете е друг начин да се каже „11“.

 

19

 

Когато излиза от същата сграда, но в горния свят го прави през вход, над който виждаме надписа „Tower 2“ (II/11):

 

20


В известен смисъл Адам влиза и излиза в двата свята чрез 11, или общо 11:11. Това е неговия портал към портала, което отново ни потвърждава по един невербален начин, че 11 бележи прохода между измеренията.


Transworld е единствената официална сграда, която свързва двата свята. Като символ имаме две кули принадлежащи към два различни свята, сливащи се в една обща точка връщайки ни по този повод към реалното 9/11-събитие от 2001 г. и взривяването на двете кули. Тук отново имаме две кули, но представени като една, точно както The Freedom Tower, която се строи на мястото на двете кули в Ню Йорк.

Във филма сградата на Transworld представлява сливането на Циен и Кун или взаимодействието на 9 и 11. Това е ин/ян баланс, в който полярностите са ясно разграничени, но знаят своето място в общата система, но не е Истински Баланс, за който ще говоря в края след малко.

 

4

 

Когато Адам за пръв път отива на нулевия етаж – точката, в която двете реалности са най-близо една до друга, той минава през коридор, който геометрично напомня на кубове...

 

21

 

... формата, която би се получила, ако поставим двуизмерната черно-бялата шахматна платформа в триизмерна перспектива. Самите плочки на стените са под формата на квадрати, които ясно напомнят на решетъчната структура на шахматната дъска.

 

22 


Адам е стигнал до самото ядро, в което различните физически платформи се сливат и тъй като физическите платформи са построени на шахматния принцип, това са най-логичните геометрични форми, които можем да забележим, потвърждавайки по този начин целия поток, който сме генерирали досега.

 

Напомням, че това е мястото, където Циен и Кун се сливат в едно, както напомням и че Циен и Кун могат да бъдат изразени като „9/11“. Циен и Кун и „9/11“ са ползвани като синоними и защо това е така е обяснено подробно в първия материал. Напомням също така, че Циен и Кун (или двете двойки „9/11“) биват свързани от мистериозен диагонал за чието присъствие спекулирахме, че има по-дълбоко значение, което засега остава скрито, но не и незабелязано.

 

5

 

Този мислен диагонал свързва хексаграмите Циен и Кун и прави директна връзка между двата типа „9/11“. Споменахме, че наричаме още тази мислена линия „диагоналът 10/4“, който откриваме при Бафомет и най-известния масонския гоблен.

Наясно съм, че горния календар е със специфично позициониране и можем да открием други типове композиции в интернет, като например този...

 

23

 

..., но имайте предвид, че китайците имат множество репрезентации чрез И-дзин на различни концепции. Схемата от която тръгнах аз определено не е случайна и доказа своето магическо влияние върху реалността ми, водейки ме дори до втори материал. Нормално е да изхождам от нея, предвид, че тя генерира целия цикъл от синхроничности. За да докажа валидността й мога да предложа единственото знаме в света, което е запазило своята даоистка символика и до днес – това на Южна Корея...

 

 

... на което можете да видите същото разположение на Циен и Кун (в случая като триграми, от които хексаграмите произхождат), запазвайки същия идеен диагонал.

 

Моментът, в който ченето ми наистина увисна обаче, бе когато Адам влиза от шахматните коридори в самата точка на сливане между Циен и Кун.

Той застава пред врата, от двете страни на която има два часовника. Този отляво показва 10/4, а този отдясно 9/11!

 

25

Свалих специално 7.5GB-овата версия и съм гледал този кадър под лупа :Р

 

 

Какъв е шанса за това?!

 

Адам започва да работи на нулевия етаж, който изглежда по този начин:

 

26

 

Постепенно Адам започва да се сближава с Еден, която все още не може да си го спомни. Той започва да я посещава в горния свят, с цената на огромни усилия и постоянен риск за живота (защото самия той се явява инверсионна материя в горния свят), като в същото време не може да й каже кой е и какво са имали заедно в миналото.

 

26.0

 

Настъпва и момента, в който виждаме увисналия с главата надолу Адам (носещ своя черно-бял костюм), пресъздавайки Циен и Кун в своя собствен, „долен“ свят (т.е. дуалност в едната полярност – като смислова матрьошка). Зад него виждаме черно-бели стрелки сочещи надолу и нагоре, подсказвайки ни за пореден път черно-бялото естество на нещата и самите Циен и Кун, които символизират горе (бяло) и долу (черно).

В известен смисъл, тази сцена поставя Адам в ролята на картата „Увесения човек“ от Таро, която е от изключително значение и за която съм говорил по-подробно тук.


26.1

 

Това е изключително важно за нас и в настоящата тема по няколко причини.

Нека първо кажем, че Увесеният човек е единствената карта в колодата, която има истинско разбиране за Циен и Кун (освен разбира се Глупакът, който съдържайки Увесеният човек в себе си и също има това разбиране). Той познава и двете перспективи, защото е бил и в двете равнини на съзнание („нормалната“ и „обърнатата с главата надолу“). Това прави неговата позиция и значение уникални.

Нека припомня историята на тази карта от темата за д-р Парнас:

 

Историята на увесения човек е много показателна. Глупакът се настанил под едно дърво с намерението да открие своята духовна страна. Там, той стоял 9 дни, без да яде и без почти да мърда. Хората минавали покрай него, както и животните, облаците, вятър и дъжд, звездите и луната. На деветия ден, без съзнателна причина „защо“ той се изкачил на дървото и се закачил за един клон с главата надолу като дете. За момент той се предал пред всичко което е, което иска или за което му пукало. Монети падали от джобовете му и той ги поглеждал, виждайки ги не като пари, а като кръгли парчета метал. Изглеждало сякаш перспективата му за света се променила изцяло, сякаш обърнатата му позиция му позволила да се поклаща между всекидневния свят и духовната реалност, имайки възможност да види и двете. Това е зашеметяващ момент, почти като насън, но в същото време – кристално ясен. Безкраен във времето, както този момент изглежда на пръв поглед, не трае вечно и той знае това. Много скоро, той ще трябва да се изправи, но когато го направи, нещата ще бъдат много различни. Той ще трябва да действа според това, което вече е научил. Засега той просто виси, безтегловен, сякаш под вода, наблюдаващ, попиващ и виждащ.

 

На първо място забелязваме, че отново имаме активацията на 9-ката и обърнатата перспектива на Увесеният човек (Циен и Кун), която променя всичко в неговия свят.

 

Бивайки 12-та карта, Увесеният човек е в опозиция на 21-та карта – „Светът“. С последната вие се разгръщате безкрайно навън. С увесения човек вие потъвате безкрайно навътре.

 

Виждаме и своеобразния mirroring на 12 и 21, което е много подходящо предвид заветната дата 21.12.2012 г. 12 и 21 – Циен и Кун и самия свят са неразривно свързани и отразяващи се едни в други.

 

Той винаги виси на един крак, обикновено от дървесен клон. Кракът му в почти всички тестета е сгънат по начин, който да образува обърната 4-ка, а тялото му съставя 4 триъгълника. Без изобщо да съм се интересувал от Таро в дълбочина, мога да видя, че един от заложените архетипи в тази карта е именно четворката (кратно на 12, какъвто е номера на картата в тестето) и прилежащите към нея смисли. Така например 4 триъгълника могат да образуват квадрат, а 4 е алюзия и за кръстопът, който пък алюзира възможности и разгръщане. Точно това е и истинската конотация на тази карта, която лично според мен е една от най-ключовите в цялата колода. Забележете, че лицето на увесения е спокойно и няма следа от страдание.


4-ката образуваща се от сгънатия крак и позицията на тялото на Увесения човек ни кара да си спомним за 4-ката, която изскача отново и отново по линия на настоящето изследване като част от „диагонала 10/4“. Откриваме самия диагонал 10/4 ако си поиграем със самата карта от колодата:

 

26.2

Виждаме 10-ката отбелязана с римското „X“ и самата 4-ка, която Увесеният човек формира по този начин подсказвайки ни за наличието на 10/4 за пореден път, когато говорим за Циен и Кун (въплътени в смисъла на самата карта и обърнатата й перспектива)



Има няколко интересни детайла на картата „Увесения човек“ в колодата на класическата френска традиция от 1701 г. (1 + 7 + 1 = 9).

На първо място, бивайки 12-тата карта в тестето, тя е изписана като „IIX“, а не като „XII“, както би следвало да бъде и това единствения подобен случай в цялото тесте:

 

26.1

 

Досега не съм срещал адекватно обяснение на това, макар за мен да е ясно, че Жан Додал е осъзнавал на много дълбоко ниво езотеричния смисъл зад тази карта и на практика „XII“ е изписано от перспективата на самия Увесен човек, който би го видял като „IIX“ от своята обърната позиция, напомняйки ни отново за огледалността в перспективите на Циен и Кун.

Тук започва да става наистина интересно, защото ако обърнем на 180 градуса самата карта (1 + 8 = 9), 12 (досега „IIX“) не само заема своя правилен прочит („XII“), но се наблюдава и нещо друго:


26.3

 

Освен на „4“, Увесеният човек прилича и на „9“. Нека кажа, че подобна интерпретация не е пресилена, защото тя е част от самата митология на картата – Глупакът стоял под дървото 9 дни и именно на 9-я той се увесил на дървото с главата надолу. Винаги помнете, че ако искате да разберете нещата, трябва да се научите да мислите наобратно, което е просто поредната метафора, че за истинското разбиране е нужно преминаването и през двете полярности.

Отделно от това, по-наблюдателните от вас вече са забелязали, че освен тялото, което формира „9“, двете дръвчета около него формират „11“, насочвайки ни отново към идеята, че Циен и Кун (въплътени като концепции във въпросната карта) са тясно свързани със смисловия поток на „9/11“.


Вече споменах преди няколко реда, че в своето нормално положение (съобразно своя първоначален смисъл в контекста на Таро) имаме изобразяването на „12“ като „IIX“. Така създадената формация отваря още врати пред нас и създава поредната уникална космическа метафора. „IIX“ може да бъде раздробено както на „II“, така и на „IX“, което само по себе си отново дава „9/11“.


                            26.4 26.5


Обърнете внимание, че това няма да работи, ако 12 бе изписано по правилния линеен начин („XII“). От „XII“ можем да изкараме само „11:11“, уповавайки се на същия принцип, но не и „9/11“ по чиято следа сме в момента.

Ако наложим горните заграждения едно върху друго ще получим следното...

 

26.6

 

..., което не е нищо повече от символа vesica pisces:

 

 

Vesica pisces не веднъж и два пъти е спрягана като форма предполагаща функция на порталност. Неслучайно това е и формата на женската вагина, която е пълен ин (Кун) и която е засмукващата мъжка енергия ян (Циен). Говорим за вагината образно като за портал, защото от нея за пръв път става физическото преминаване от единия свят в другия в лицето на новородения плод.

Образуването на vesica pisces в случая дължим на ограждането на 9 и 11 като самостоятелни концепции в „IIX“, като по този начин още веднъж стигаме до същата идея свързана с порталността, 9/11 и Циен/Кун. Всичко това нямаше да е възможно, ако самия автор на тази карта не бе решил да направи дизайна и точно по този начин през 18 век (1 + 8 = 9), което – още веднъж – лично за мен е космическа метафора за уникалната свързаност на смисли, които се опитваме да разплетем тук.


И за да се върнем на нашия филм...

 

26.0


Без изобщо да съм се интересувал от Таро в дълбочина, мога да видя, че един от заложените архетипи в тази карта е именно четворката (кратно на 12, какъвто е номера на картата в тестето) и прилежащите към нея смисли. Така например 4 триъгълника могат да образуват квадрат, а 4 е алюзия и за кръстопът, който пък алюзира възможности и разгръщане. Точно това е и истинската конотация на тази карта, която лично според мен е една от най-ключовите в цялата колода.


И отново...


Бивайки 12-та карта, Увесеният човек е в опозиция на 21-та карта – „Светът“. С последната вие се разгръщате безкрайно навън. С Увесения човек вие потъвате безкрайно навътре.


Кадърът, в който Адам приема архетипа на Увесения човек е момента, в който той за първи път поема риска да се качи на „Горния“ свят (Циен) и да срещне Еден. От 12 (Увесеният човек), той преминава в огледалната реалност (Циен), която е 21(-та карта) – „Светът“. Новият свят, на който никога не е бил и отива за първи път. Това е критичен момент на вътрешно разширение в опит за намиране на най-висшата (субективна за героя) ценност. Именно в това се състои и мощта на архетипа на Увесения човек.

Опитът му се проваля, защото Еден не си го спомня, поради което става наложително Адам да ходи до Циен отново и отново.

 

27

 Адам и Еден говорят по телефона, формирайки за пореден път „диагонала 10/4“. Обърнете внимание на триграмата Кун зад гърба й и черно-белите телефони, с които те говорят между световете. Символично, всеки един контакт между световете Циен и Кун преминава през черно-бялата платформа. Черно-бялото (или „11“) отново напомня за своята портална функция.

 

4


Long story short, двамата постепенно се сближават и след 20-ина минути бездарна актьорска игра всичко влиза в релси за главните герои.

До момента, в който те не се озовават в изходна позиция, защото властите от света на Еден разбират, че Адам прескача незаконно между Циен и Кун и отново започват да ги преследват.

Този път Адам е онзи, който осъществява своя skyfall и закономерно, в момента преди това да се случи, виждаме отново комбинацията черно-бяло-червено сочещи логичната развръзка.

 

28 29

 

Двамата отново са разделени и този път, изглежда сякаш завинаги.

Тук влиза на ход алхимичния експеримент на Адам, който в края на филма води до нещо много по-голямо от обикновен еликсир на младостта.

 

Вече съм обяснявал, че бледо розовото е цветът на истинската любов. Сърдечната чакра свети в розово, когато човек е постигне т. нар. „безусловна любов“. За нуждите и метафорите на филма, това е сведено до любовта между мъж и жена, но всъщност е нещо много повече, защото в реалността е почти невъзможно да се постигне между мъж и жена и е изцяло различна тема за друго време. (Между другото филма покрива варианта, в който това е възможно, защото в началото се казва, че Адам и Еден са двете половини на едно андрогинно начало, което е и единствения вариант близък до реалността, в който това би могло да се осъществи.)

 

30

 

В темата за св. валентин е посочено, че сърдечната чакра свързва долните три, с горните три центъра. Т.е. тя е между тях, явявайки се точката на Баланса в енергийната система. По тази причина, в известен смисъл Балансът преминава през сърцето – концепция, която тепърва ще развивам догодина по много по различен от общоприетия начин.

 

31

Адам постига розова сърдечна чакра във филма, която в тази сцена дори съвпада с физическото й място

 


В края на филма, героите достигат до откритието, че розовия прашец не просто служи като крем за подмладяване, а е нещо много по-революционно.


32

 

Той е самото средство Циен и Кун да бъдат обединени в Баланс, без да последва анихилация – навярно най-гениалната метафора на филма. Черното и бялото могат да бъдат обединени само в сърдечния център (средния дан тиен) и в розовата среда се ражда златния еликсир (във филма представен от златна рибка), който е самия Баланс. Ултимативното разграждане на Циен и Кун и сливането им в Баланс е възможно най-висшата степен на постигане в алхимията и земната дуална платформа. Полярностите отново се сливат обратно до основната им съставка, от която произхождат in the first place – Баланса, който може да избира в коя от двете реалности да пребивава по желание, неподлежейки на законите на дуализма (както е показано и в самия филм).

 

В интерес на истината дори спрямо концепцията за Баланса, отново виждаме дуализъм на равнище сценарий.

Имаме кулата на Transworld, която символизира ин/ян баланса, а в края на филма, розовата течност със златната рибка представя Истинския Баланс представен под смилаемата форма на любовта между мъж и жена.

В последните минути става ясно, че Адам и Еден са заченали плод и ще имат близнаци (което символично става ясно още тук). Излиза, че при сътворяването на нещо трето от двете полярности, могат да се променят изцяло законите на Циен и Кун, с което послание завършва и самия филм.

 

33

 

Отново, нека се абстрахираме от идеята, че за подобен символ е избран дуален символ от Играта, като бременността с близнаци, но тя е най-подходящата за нуждите на филма и на практика няма как да бъде друга.

Тя е неговото небе, а той нейното. Двете са взаимозаменяеми и макар до самия край да не става ясно, кой е Горния и кой Долния свят, ако можем да вярваме на официалния плакат (за който говорих в началото), схемата на Циен и Кун е запазена и Горния свят е мъжкото начало, а долния – Женското:

 

34

Разбира се виждаме и познатия диагонал формиран от ръцете на Циен и Кун, който отново ни води към изначалната идея

 

 

Цялата продукция е Циен и Кун, целия филм е 9/11, всичко в нея сочи към горния диагонал, който видях на постера чак след като бях изгледал целия филм и бях видял всичко описано по-горе. Плакатът бе капака на самия synchromystic thread, който лично за мен изигра ролята на печата „approved“ на всичката горна информация.


Иронично или не всичко това се случи на 21.12., „денят на Увиснатия човек“, тъй че датата в крайна сметка наистина се оказа специална за мен in a way :) Само трябваше да я обърна наопаки :)


Още по-иронично е, че това е поредната дата, в която виждаме взаимодействието между Циен и Кун, защото 21-ви бе зимното равноденствие и деня, в който нощта е най-дълга, навлизайки в астрономическата зима. Затова и тази дата е първият празник за жертвоприношения след Нова година (31 октомври) за Тъмната полярност – защото е пълен Кун или ултимативната Тъмна версия на 9/11.


Беше ми подсказано по пощата (благодаря за което), че зимното слънцестоене тази година е настъпило точно в 11:11 UTC :))

 

35

 

После пък случайно забелязах, че лятното слънцестоене, през юни по-рано тази година, е настъпило точно в 11:09PM :)

 

Ако дори след всичко това някой все още се съмнява чие дело беше този огромен балон, наречен „2012 г.“, моля просто да продължите да гледате bTV :)


Пожелавам на всички читатели, през 2013 г. да се насочите към вътрешния си свят и да оставите веднъж завинаги идеите за външни спасения :) Циен и Кун винаги ще ви го предлагат под всякакви форми…


36

 

…, но това никога няма да доведе до истинско просветление.


Бъдете своя собствен Увиснат човек за себе си и погледнете наобратно на нещата.


Ще откриете как малко по малко, всичко ще започне да се разкрива...


 

 

 

Метасемантично хиперразширение v. 9.11

 

scroll back to top
 

Търсачка

Кой е на линия?

В момента има 300 посетителя в сайта

Потапяне

Подкрепи работата ни

Ако харесвате нашата работа и сме били от полза за Пътя ви, може да ни подпомогнете със сума по избор:
Всички средства ще бъдат използвани за задълбочаване на нашите изследвания и проекти. Благодарим!

За aдминистратори



Статистика

Членове : 767
Съдържание : 497
Брой прегледи на съдържанието : 5632729



Изграден с помощта на Joomla!. Designed by: joomla templates hosting Valid XHTML and CSS.

© 2017 Издателство „Паралелна Реалност“ : Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
Creative Commons Attribution License. Текстът на договора за ползване на български

Creative Commons License